annehlie

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Mer Cypern!

Av Annehlie Eriksson - 12 september 2010 16:24

Back to heaven....detvill säga Cypern. Det här var en bar i Fig tree bay som vi besökte. Inte den bästa baren vi besökt men de hade fasligt goda nattmackor iallafalll. Som jag sa i mitt tidigare inlägg så tillbringade vi den här andra kvällen på Cypern med att utforska stan i Fig tree bay och den var faktiskt ganska stor så det tog sin tid så på vägen hem så hittade vi några ställen som vi inte sett på vägen dit.

  

Som tex den här fina baren som låg typ mitt i bar gatan. Jättefina och mysiga vita soffor att sitta ioch bra musik som pumpade ur högtalarna. Min älskling har köpt en god drink åt mig som består av champange och jordgubb.

Efter en otroligt härlig och varm sommarkväll i en otroligt mysig stad så avslutade vi kvällen ute på vår balkong. Den här bilden är tagen från vår balkong tidigare på kvällen innan vi gick ut på stan. Tyckte molnen såg så härliga ut när solen var på väg att gå ner.

Det här är vyn åt andra hållet. Lite havsutsikt hade vi iallafall : )

 

Nästa morgon var vi som vanligt nere vid stranden i tid. Prick klockan tio varje morgon var vi givna på stranden om man ville ha precis den plats man önskar i solen.

Den här kvällen skulle vi på Barbique afton på hotellet klockan åtta så vi bestämde oss kring två att vi nog var tvungna att gå hem, duscha och byta om och sen snabbt hitta ett ställe för en enkel liten sen lunch. Sagt och gjort. Vi gick till resturang promises som vi var på redan första kvällen. Där beställde vi en varsin barnportion med pasta carbonara. Vi trodde inte det var sant när portionen kom in. man kan inte kalla det en barnportion iallafall kan jag lova! Proppmätt är bara förnamnet. Inte kul med bara fyra timmar kvar till B&B buffén.

  

Till buffén kom vi iallafall och där träffade vi på ett jättetrevligt lite äldre par som kom från Norge. Marianne och Olaf. De bad oss att flytta över till deras bord och vi var inte sena att tacka nej till den inviten.

Maten var jättegod och efter maten så visade de lite cypriotisk folkdans och sen var det den här mannen som staplade glas efter glas på sitt huvud och gick runt med. Snacka om balans!!!!

Efter B&B aftonen tog vi med oss Marianne och Olaf till vår favorit bar (ni minns den jag pratade om i förra inlägget. Den som låg längst bort i slutet av gatan)

Det var lite mer fart där nu på nattkröken än  när vi var där tidigare.

David fann en kompis att dricka red bull vodka med : )

 

Marianne och jag valde kärring drinkarna : ) Gissa vem som är min? Hi,hi  

Efter ännu en lyckad kväll i Fig tree bay så avslutade vi även den på vår balkong med Marianne och Olaf.

 

Torsdag morgon klockan tio. Vart befann vi oss då? Jo på stranden såklart : )

Ännu en dag i den heta solen. David låg inte i skuggan en sekund medan jag pendlade mellan solen och parasoll läge. Däremellan svalkade man sig i det blå blå vattnet. Härligt! Vattnet i Cypern är nästan det som jag saknar mest.

  

Det här är stigen som går från vårt hotell och direkt ner på stan och för den delen vägen ner till havet också. Här är vi på väg ner på stan för att äta.

Idag hittade vi ett nytt matställe.

  

Island affair hette det och de hade en underbart god meny för endast 12 euro.

Här sitter vi och väntar på att den goda förrätten ska komma in.

Det här är förrätten. Tzasiki med gott bröd att doppa med. mmm jättegott var det.

        

Sen kom varmrätten. Det syns inte så bra på bilden men det var kyckling i limesås och klyftpotatis. Riktigt, riktigt gott var det!

Tur att det var glass till efterätt för annars vet jag inte om jag fått i mig den. Så mätt var jag och den mättnadskänslan höll i sig hela kvällen sen.

Det blev en ganska lugn kväll i fig tree bay denna torsdag kväll. Vi gick runt och tittade i en del shopping affärer. Min man hittade en hel del men jag var otroligt nog inte på något shoppinghumör. Jag hade shoppat så mycket innan jag åkte hit så jag var nästan trött på att handla kläder Ha ha. I princip alla klänningar jag hade på mig den här veckan var nyinköpta. Men jag var helt nöjd med att bara strosa runt och må gott. Lite senare under kvällen så vände vi tillbaks till hotellet för att njuta lite i vår underbara bar med Cyperns underbaraste bar personal.

Det var där...i baren som vi träffade ytterligare ett par som nog blir vänner för livet. Det var ett danskt par som heter Alice och Sten. Ni vet ibland så säger det bara klick och det gjorde det med det här paret. Visserligen är det inte så lätt att förstå danskan, ungefär så skulle nog de säga om svenskan också men vi lyckades förstå varandra rätt bra och om vi inte förstog så lade vi bara in lite engelska : )

Vi kommer absolut att träffas igen kan jag bara säga.

Berättar mer om veckan på Cypern snart igen.

Nu ska jag gå och laga lite mat.

 

Vickan     

 
 
Sita

Sita

12 september 2010 19:07

Härliga bilder. Men blir inte sugen just nu då jag har magsjuka. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

12 september 2010 20:15

Usch då. Inte kul. Krya på dig!

 
Margit

Margit

12 september 2010 23:43

Hej Annehli!!!
Ser av alla dina fina bilder att ni haft det härligt och skönt på alla sätt! Så trevligt att ni hittade goa vänner att få umgås med på kvällarna...alltid trevligt med sällskap..och som man passar ihop med!!!
ja då är det bara att se fram emot nästa sommar..och resor...då...Men skönt att ha varit på SEN sommarresa...och vara brun o fin!
Ösnkar dej vännen en fin vecka..och ha det så skönt!!!
Kramiz!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anniepie

Anniepie

13 september 2010 10:19

Jaa,jag får nog skaffa mig det sen för det verkar kul! :D Fler underbara bilder ser jag,och maten och drinkarna ser jättegoda ut! :) Ha en bra måndag nu. Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Ingen bild

Helen

13 september 2010 11:02

Ni ser ut att ha haft det jätte härligt.. Ha det så bra.. kram Helen

 
Ingela

Ingela

13 september 2010 21:53

Så du har haft semester nu, så härligt. Verkar vara mysigt med Cypern. Kram

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards