annehlie

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Annehlie Eriksson - 11 september 2010 20:52

HEJ!

 

Ja då här glad kan man  se ut när man precis hamnat nere i Cypern och checkat in på hotellet och satt sig vid baren med en god härlig drink. Semestern har börjat.

Min man var minst lika nöjd med valet av mitt semestermål det här året. Vilka blekfisar vi var när vi kom, ha ha men när vi åkte hem var vi minsann bruna som pepparkakor iallafall.

 

Nu är ju tyvärr semestern slut så nu får man sukta till nästa år men ärligt talat så älskar jag hösten också med alla färger, allt mys och alla härliga hemmakvällar i soffan. Dessutom händer det mer än nånsin den här hösten så trist lär inte hösten bli iallafall.

 

Tillbaks till Cypern. Hade hört mycket positivt om Cypern innan gällande stränder, vatten och maten men det negativa jag hade hört var att det är dyrt att leva där (???) och att Cypern för övrigt inte var så vackert (????). Jag vet inte om jag är speciell på något sätt men det var mycket billigare att shoppa än i Sverige, alkoholen kostade halva priset och jag tyckte att Cypern var vackert med alla de där husen som påminde om Grekland.

  

Första eftermiddagen gick vi bara runt lite och kollade läget och då tog jag det här kortet på stranden

  

 En massa vattensporter hade de där också men vi provade inget sånt men om min son hade varit med så hade han förmodligen provat allt.

  

Vi gick på en otroligt bra resturang där nere som hette Promises. Jättegod mat hade de och den här utsikten ner mot havet var inte heller helt fel och varmt var det dessutom. Jag köpte mig en pizza som var helt outstanding kan jag säga. Sveriges pizzor - släng er i väggen!

En god strawberry daqiri blev det efter maten också och den var också bara mmmmm. Ja det såg ju ut som att vi hade hittat vår favorit resturang redan första dagen : )

Vi var väldigt trötta efter resan. Vi hade ju liksom stigit upp mitt i natten för att åka till Arlanda och på flyget hann man inte blunda många minutrar så första kvällen blev väldigt lugn. Vi hann  bara gå en liten sväng  och sen gick vi tillbaks till hotellet.

 

Kolla vyn över vår pool. Det var så vackert. Vi bodde på ett tre+ hotell men i mina ögon så var det helt klart värt fyra stjärnor.  Första kvällen var vi som sagt var så otroligt trötta att vi gick och lade oss redan vid nio och somnade bums.

Vaknade till en otroligt god frukost och sen bar det av ner till stranden. Där låg vi sen i fyra timmar och bara latade oss i 39 grader i skuggan och 27 grader i vattnet. Man kände knappt att vattnet var ljummet när man klev i. Sen simmade man runt där bland alla små fiskar.

Den här dagen åt vi mat på ett ställe som kanske inte var det bästa stället i stan men jag tyckte att det var helt ok men min man rynkade på näsan och sa att dit går vi inte igen så så fick det också bli.

  

Vi gillade vår bar på hotellet så där startade vi kvällen

  

 En pina colada blev det. Jag brände mig rejält första dagen på stranden som ni ser trots att jag använde solskyddsfaktor 15 så nästa dag fick det bli nr 20 istället.

Min man klarade sig bättre.

Efter drinken tog vi oss en tur genom stan. Stan var stor! Mycket större än jag trott och utbudet var fantastiskt. Massor av barer och resturanger och mycket små mysiga shopping butiker med bra priser. Karioke barer fanns i vartenda hörn och en hel del diskotek också. I slutet av gatan så fanns det en mycket bra bar som jag inte minns namnet på nu men där var drinkarna tip top, cappucinon mmm och personalen otroligt trevlig.

  

Den här lilla fina bilen hittade vi utanför en leksaksbutik. Tyckte den var otroligt charmig. 

 

Nej nu ska jag gå och vara lite trevlig mot min man. Vi har knappt setts idag då han jobbat tolv timmar. Jag berättar mer om den underbara semestern i morgon.

 

Kram på er allihop så länge.   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards