annehlie

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Lördagens bloggträff!

Av Annehlie Eriksson - 24 augusti 2010 12:28


Hej bloggen!

 

Förstår att ni har funderat över vart jag tagit vägen när jag inte varit inne här på två dagar. Jag kan bara säga att "jag lever" : ) Det har bara varit lite turbulent  omkring mig de senaste dagarna och då har bloggen fått stått över. Dessutom är vi tre personer som slåss om datorn just nu så det är bara att vackert vänta på sin tur och idag är det min tur. Ha, ha.

 

Igår skulle jag och min dotter ha åkt till Stockholm men resan blev inställd då hon tyvärr blev liggandes hemma i feber. Synd för jag hade verkligen sett fram emot resan. Jag hoppas jag kan följa med på resan längre fram istället.

 

Men jag var på en otroligt rolig bloggträff i Lördags kan jag säga. Det var min första bloggträff jag var på men inte den sista kan jag säga.

  

Bloggträffen var i Örebro och vi hade bestämt träff vid svampen.

Klockan halv ett rullade jag in på parkeringen vid svampen och där såg jag direkt mina bloggkompisar stå och vänta. Jag hade inte träffat någon av de tidigare men det kändes som att man hade känt varandra hur länge som helst och nu skulle man träffa lite gamla goda vänner som man inte sett på år och dagar. Konstig känsla men väldigt kul.

tv. Margit som jag fått äran att lära känna rätt nyligen, Veiken och hennes man till höger. Veiken var en av de första jag började blogga med och alla hennes resor

fascinerar mig verkligen.

tv. Ingela, också en ny bekantskap för mig. Se man får även nya bloggvänner genom bloggträffar : ) och så Ellinor i mitten med sin mamma Sita. Sita är också en av mina första bloggvänner. Det är för övrigt Sita som har ordnat bloggträffen.

Från början var vi tydligen 12 st anmälda men efterhand droppade flera av på grund av olika förhinder så vi blev bara några få kvar. Men kul hade vi ändå.

  

 Väl uppe i svampen så var vi naturligtvis tvungna att titta på utsikten. Vackert! Det slog mig att det bara var 2m högre än utkiksvyn från mitt bungyjumphopp i Thailand för ett par år sen.

Efter det gick vi in i fiket och tog en fika och pratade lite strunt om allt mellan himmel och jord.

Sen var det dax för rundvandring i vattentornet där vi fick lära oss hur allting fungerar och vilken stor betydlesle svampen har för Örebros vattenförsörjning. Här visas reningen av vattneet, hur det genomgår olika faser i olika bassänger innan det blir kranvatten.

Den här maskinen visar hur vågor uppstår.

   

Den här maskinen visar hur virvlar uppstår. Tjejen till höger var vår guide på rundvandringen.

   

Här syns det lite bättre med den oranga bollen hur den ligger kvar uppepå den virvel som uppstått och surfar runt.

   

Svampen i miniatyr. 9 miljarder liter vatten rymmer den och försörjer hela örebro med vatten.

 

Här visar vår guide hur sluss systemet fungerar.

Visningen avslutades med en film om hur svampen byggdes. Mycket intressant för hela svampen byggdes för hand och varenda spik är inslagen för hand. Fascinerande.

 

Sen tog vi bilarna till strike. Eftersom vi var lite tidiga så tog vi en promenad upp på stan och Veiken och hennes man visade vilket hotell de bodde på. Tyvärr fick en av våra bloggkompisar, Margit, lämna oss andra lite tidigare så vi blev 6 st kvar som bowlade sen och åt buffé.

Eftersom vi var tidiga så gick vi in på strike och tog en till fika innan bowlingen.

Sen satte vi igång att bowla.

  

Här kastar Veiken iväg sitt klot. Satsar hon på en spärr måntro : )

Ellinor satsar nog iallafall på en strike verkar det som.

Lennart med.

Efter bowlingen åt vi en underbart god buffé. Lennart på bilden. 

Veiken och Ellinor.

Ingela och Sita.

 

Nu åskar det och regnar här så det är nog bäst jag loggar ur så inte datorn går sönder också. Vore inte roligt.  

 

Ses senare.

 

Vickan                               

 
 
Gilla

Gilla

24 augusti 2010 17:21

Jag har förstått att ni hade det trevligt på träffen. Det var bara lite långt borta för mej, så jag kunde inte komma med. Vi hade ju precis varit i Stockholm och reser till Mallis på tisdag. Man får ju ha lite break däremellan.

Svar: På fredag ska jag tvätta och sen blir det packningen av. Vart åker ni nånstans?

Visst var presenterna fina och han har lovat mej en ny när vi kommer bort.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Sita

Sita

24 augusti 2010 18:25

Hejsan. Vet inte varför varken du lr Margit kan kommentera hos Ellie. Ska höra med henne när vi ses. För vi har ju samma blogg hon o jag. Men kolla om det gåt bättre om du kommenterat mej först. Had problem förr oxå om jag inte varit inne hos någon annan på blogspot först. Vilket väder idag. Fy. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Fenixmona

24 augusti 2010 20:41

Ser ut som ni hade jättetrevligrt där i örebro! Kramiz

 
Anniepie

Anniepie

25 augusti 2010 10:40

Nää, fy det är inte så kul! :/ Fast idag mår jag bättre, tack för tipset. Ska prova de när mina strepsil är slut! ;) Vilken härlig dag ni har haft ser det ut som! :D KUL! Ha de så bra...Kram

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Veiken

Veiken

25 augusti 2010 22:07

Tack för reprisen av en härlig bloggträff! Bamsekram!

http://veiken.wordpress.com

 
Anniepie

Anniepie

27 augusti 2010 09:52

Jasså, men då måste du ge mig adressen dit om hon har någon webshop eller nått? :D Jaa, skapande är riktigt kul! ha en bra fredag nu! :) Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Emma Damm

Emma Damm

27 augusti 2010 11:27

Åh vad skönt att åka till cypern. Där har jag faktiskt aldrig varit. Hoppas att ni får det mysigt :-) Jag har ju aldrig riktigt haft en webshop.. utan man får titta här: http://emmadamm.blogg.se/category/plagg-till-salu.html vad som finns kvar och sedan får man maila mig på: emmadammdrawings@hotmail.com och skriva vad man vill köpa :-) Tack så hemskt mycket för det du sa till din bloggvän om mina motiv, det värmer något enormt ska du veta :-) Massa kramar till dig

http://emmadamm.blogg.se

 
Margit

Margit

28 augusti 2010 21:45

Så fina bilder du lagt in...från träffen Den första bilden SÅ vackert den är tagen!! Dom andra är också bRA, det är inte så jag menar..att dom andra inte är bra! Förstår att ni hade kul när ni bovla...och sedn åt en mycket god Buffe´
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anniepie

Anniepie

29 augusti 2010 19:27

Okej, men då ska jag kika in hos henne nu! :) Hoppas att du får en underbar semester nu! :) Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards