annehlie

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Zumba är mitt liv nu! Hur kan man ens överväga att inte gilla träningsformen ; )

Av Annehlie Eriksson - 18 augusti 2010 18:28

   Hej hopp!

 

Ännu en semesterdag har gått. Fattar inte vart de tar vägen men det finns saker att göra hela tiden. Min man däremot går i slowmotion kan man säga. Jag är van vid att det brukar vara full fart på honom men nu blir han svettig och slut för det allra minsta och han är inne på dag 9 med diarré. På fredag skulle vi ut i stugan och åka med skräp till tippen men det blir inget av med det nu. Det lutar mer åt att han får gå tillbaks till doktorn på fredag. Tur man har en snäll och go son som ställer upp när det krisar sig och sen har mamma en snäll granne som också ställer upp.

 

Vi ska ju på bloggträff på Lördag. Vi är 11 st som ska fika på svampen, bowla och äta gott. Som det ser ut just nu så blir det nog tyvärrr jag utan gubbe som får gå. Man undrar ju vad det är för en otäck bakterie hans mage drabbats av egentligen.

Men kanske det här iallafall kan få honom att stanna upp och tänka efter lite nu. Han stressar som ett jehu och ska alltid vara på 100 ställen samtidigt. Nu får han hålla sig lugn och börja tänka mer på sig själv. Jag tror han blev lite rädd själv faktiskt nu när allt kom så hastigt och blev så långvarigt.

 

Jag har ju berättat för er om våra nya zumba dvd.er som både jag och min dotter blivit sjukt förälskade i. Häromdagen fick vi se att det fanns bonus dvd:er, 4 st. Idag gick jag ut på

   och köpte hela paketet så nu är det bara att vänta tills de kommer hem. Då har vi några fler dvd:er att kombinera med så man inte tröttnar på de. Ska försöka lägga upp något bra tränings schema med lite stretch övningar efteråt. Läste om zumba och där hade man gjort test som visade att endast springning var effektivare när det gäller fettförbränning. Jag hatar att jogga men älskar att dansa så det här är det bästa jag gjort!! Nu längtar jag tills dvd:erna ramlar ner i brevlådan. Tills vidare har jag ju såklart våra alldeles nyinköpta bas dvd:er. Ska faktiskt snart upp och träna nu så hinner inte med att skriva mycket mer just nu.

 

För övrigt så har jag mest fixat och donat lite i hemmet idag. Tvätthögen börjar minska nu : ). Dottern åkte till pojkvännen och kommer inte hem förrän i morgon så i kväll blir det nog en myskväll framför tv:n kanske. Få se om gubben orkar hålla sig uppe lite också så man får lite sällskap.

 

Kramiz Vickan

 
 
Sita

Sita

18 augusti 2010 19:16

Nu är natten här. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
charly

charly

19 augusti 2010 11:59

Det där med Zumba har jag hört av fler ska va beroendeframkallande... jag har tröttnat på afrodans så det kan va nåt för volangerna runt magen... kram LC

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
fenixmona

fenixmona

19 augusti 2010 14:05

Aldrig hört talas om denna träning...jag har fullt upp med att ha semester...hihihi...Synd att de inte tog Turkiet i oktober! Vi sticker ner igen 29/9. kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards