annehlie

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Semester i några dagar nu innan nytt pass i stugan!

Av Annehlie Eriksson - 16 augusti 2010 23:35

Hallå bloggen!

 

Ber om ursäkt för att jag inte haft tid mer er idag. Har egentligen inte gjort något speciellt men började med en rejäl sovmorgon. Det kändes som jag behövde det. Nu har min man blivit sjuk istället i någon märklig diarré och magont sjukdom. Han har varit dålig i en hel vecka nu och idag blev han tvungen att gå till doktorn efter stora påtryckningar från mig. Min man är nämligen sån att han aldrig är sjuk så inte ens när han blir sjuk så förstår han att han är sjuk. Men nu gick han faktiskt iväg och kom hem med ett plåster i armvecket och ett sjukintyg i handen. Nu är det ett heltidsjobb att se till att han stressar ner och håller sig lugn under veckan som kommer.

 

Själv har jag återhämtat mig bra och nu är träningsandan igång igen.

Det är det här som gäller nu till 100 %. Det är så kul så jag har inte tid med nån annan träning men tnken är att jag ska försöka komma på någon bra kombinations träning så jag även kan gå till gymet, cykla och lite annat. Men zumba är kul och det kommer nog att vara en bas för mig ett bra tag framåt.

 

Nu har min dotter kommit hem från Gotland också. Brun som en pepparkaka men hon har blivit bränd av en manet så hon har ett inte så vackert märke på ryggen. Hon började skolan idag så nu är det slut på sommarlovet.

 

I helgen var vi hemma hos våra vänner i Borlänge och då sa min kompis till mig att hennes dotter skulle sälja en massa kläder så vi gick in i hennes rum och jag började prova. Det var skitsnygga kläder och allt jag testade satt som en smäck så jag köpte rubbet. Det var två jeansklänningar,en svart kavaj, en jeansjacka, en klänning och två toppar. Jag ska be Caroline fota mig i kläderna nån dag med sin fina kamera så kan jag lägga in de här på bloggen sen. På sista tiden har jag shoppat massor av kläder. Det får nog räcka för ett tag nu kanske : )

 

Nej nu vankas det sängdax för i morgon ska jag till min vän och få massage igen (kan behövas efter de här flyttdagarna) och sen skulle hon bjuda på thailunch.

Sen blir det att åka hem och försöka få lite gjort här hemma också och naturligtvis blir det ett zumba pass också.

 

Kram Vickan.

 
 
Sita

Sita

17 augusti 2010 05:25

God morgon. Nu är jag inne på andra veckans jobb. Ses på lördag. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

17 augusti 2010 19:23

Konstigt ändå. annars brukar det ju vara männen som är mest sjuka av nån anledning. Hoppas att han blir bättre och det snabbt.

Tänk att ha samma saker som kompisens dotter. Det ska bli kul att se vad det blev.

Nu har dom börjat med Zumba här hos oss också. Det verkar ju vara kul.

Svar 1: Du har så rätt när det gäller svärdöttrar och -söner.

Svar 2: Nog hade vi väl tur som fick en helt ny kamera, när de inte lagade den första.

Dotterns lilla vovve var för gullig. Jag blev kär.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Sita

Sita

17 augusti 2010 20:08

Kommer din man inte med så får han betala iaf. Det är spikat nu, annars får jag betala o det har jag inte råd med. Vi träffas vis Svampen 12.30, sen AqvaNova ca 14 17 ca Bowling 18 buffé. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

17 augusti 2010 20:13

Hej, var inne och "bekantade" mig lite med dig på din blogg. Såg att du har Zumba, har du köpte via tv eller var har du hittat dem. Jag är jätte intresserad av att köpa jag med. Hälsningar Ingela ses på lördag

http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

 
Anniepie

Anniepie

17 augusti 2010 20:38

Hej på dig! :D Serien heter som sagt Laguna beach och den gick på MTV idag...Är första serien innan the hills kom om du har hört talas om den serien! :) Här kan du se avsnitten på denna adressen: http://tv.blinkx.com/show/laguna-beach/W3dqQkzsm-fEHp2ZP1yShXi_YKMLX6h71GFIAA#sunknown

Åh vilket lyx påde thaimat och massage på samma dag! ;) ha en bra kväll nu. Kram!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Linda

Linda

18 augusti 2010 14:08

Ja dom är underbara, jag är kär i den med brett ansikte men karlen sätter stopp för mer katter. Får se om jag kan snurra honom runt lillfingret;). Synd att din man är allergisk, en mardröm om jag eller karlen skulle bli det då mitt liv inte är helt utan en massa tassar runt mig:)

http://www.tassavtryck.bloggplatsen.se

 
Tweety

Tweety

18 augusti 2010 16:19

Tack, bra att veta! Har dock inte lärt mig att dricka kaffe än :-) kramen

http://tweety26.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards