annehlie

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Hemma igen! Jobbigt att flytta. Puh.

Av Annehlie Eriksson - 13 augusti 2010 20:38


Oj oj oj vilka totalt fullspäckade dagar och kvällar jag haft. Första semesterveckan har verkligen bara sagt svish! Jag åkte ju till min mamma i Onsdags men då tog vi det bara lugnt. Jag kom dit på kvällen och drog nästan direkt därifrån hem till min bästa vän som jag inte träffat på jättelänge nu. Det var verkligen extremt längesen vi träffades nu så vi hade massor att prata om. Det blir inte samma sak i telefonen. Jag har verkligen saknat henne jättemycket. Deras nybyggda hus var verkligen skitfint. Synd bara att de hade stora problem med grannarna som tydligen försöker psyka ut de helt på grund av att de förstört deras utsikt över en stor åker! Min kompis har till och med försökt presentera sig för de men då bad de henne dra åt helvete fast hon aldrig träffat människorna tidigare. Märkliga människor. Tänk vad avundsjuka kan göra med människor.

 

Hur som helst igår och idag har vi varit i stugan i säkert 14 timmar sammanlagt och snacka om att vi har burit, packat och rensat. Ja vi har knappt suttit ner kan jag säga utan att ljuga. Second hand har varit där idag också och hämtat en massa skräp i mina ögon. Några ögonstenar fick jag dock med mig hem. Mamma samlade ihop en massa loppis prylar : ) men jag lyckades också få henne att slänga en hel del. Det gick riktigt bra faktiskt. Hon var inte alls så tjatig den här vändan och det var riktigt trevligt att vara hemma där ett par nätter och dricka tee och prata strunt.

 

Jag var hem till min son en vända också och drack lite kaffe och tittade på missarna. Den lilla skiten hade växt om storasyster nu : ) de är så söta!

 

  

Under de här dagarna har jag också levt med en fruktansvärd träningsvärk i ben och rumpa och svank. Tänk vad lite latinsk dans kan åstadkomma : )

Jag har fortfarande träningsvärk men den är bättre nu. Jag ser fram emot nästa pass som jag hoppas att jag ska hinna med i morgon bitti innan vi åker. Vi ska ju åka hem till våra vänner i borlänge i morgon. Bara umgås, äta gott, dricka gott och spela av varandra lite pengar i poker : ) Vi har förlorat de senaste gångerna så nu är det dax att vända på oturskronan tycker vi.

 

Nej nu ska jag bara coola ner och invänta att min kära make kommer hem som jag inte sett på några dygn nu. Hinner tyvärr inte titta in på era bloggar nu men så fort jag har möjligheter så tittar jag in.

 

Kram kram Vickan

 
 
Sita

Sita

14 augusti 2010 05:48

God morgon. Nu är det bara en v kvar. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

15 augusti 2010 22:16

Så mycket du har hunnit med. Att flytta är inte det lättaste. Det var 9 år sen vi gjorde det. Men jag glömmer inte allt jobb.

Svar 1:Så rart att du har saknat mej på nätet, men det var ju bara 10 dagar.

Svar 2: Gammal tant! Du? Ha! Just dessa två tatueringarna var fina tyckte jag. Inte för att de finns inom familjen förstås. Jag skulle aldrig drömma om en egen tatuering.

Det var roligt att du gillade mina bilder från Stockholm.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Anniepie

Anniepie

16 augusti 2010 09:19

Ahh jag blir riktigt sugen på att skaffa det nu när du säger att det är så kul! :) vart kan man köpa det någonstans? Veckorna går så snabbt ja, hur många veckor har du kvar? ha en bra dag nu! :) Kram!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Härligheter enligt Erika

Härligheter enligt Erika

16 augusti 2010 11:01

Jag flyttar nog härligheterna men låten matbloggen ligga kvar...
Kram!

http://www.metrobloggen.se/harligheter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards