annehlie

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Annehlie Eriksson - 8 augusti 2010 12:33

  

hallå, hallå!

 

Snart på väg ut att gå men tänkte jag skulle få till ett liten inlägg här ute på bloggen först. Min man och har tagit med sig en vän ut i stugan för att titta på allt skrot där ute om det är något han vill ha. nej han är ingen skrothandlare men man kan nästan tro det ibland *S*. Iallafall så inföll det sig då så att jag får en liten "egendag" här hemma. Det känns ändå rätt ok nu när jag är på benen igen och kan ta mig utanför dörren. igår fick jag till och med stålsätta mig för att inte ta på mig träningskläderna och bege mig upp på övervåningen för ett tränngspass. Det måste ju betyda att jag är frisk!

Har lovat mig själv att ta det lugnt i början nu så det blir mjukstart med promenader och kanske någon enklare dvd skiva, vi får se.

 

Under sjukdomstiden har jag gått ner 2 kg i vikt vilket jag är tacksam över. Då har jag fått en liten kick på köpet. Tänk att midjan uppenbarade sig, ha,ha.

Så nu har jag lovat mig själv att ta tag i de här sista kilonen under semestern så jag kan känna mig fit for fight när vi åker till Cypern.

Men man får ingenting gratis här i livet så det blir till att göra upp ett strikt kost och motions schema som ska följas fram till dess.

Helgerna kommer dock att förstöra en del av upplägget då vi har en del festhelger att se fram emot men det är som det är.

 

  

Tjejerna ringde också och de har nu iallafall kommit fram till stugan på Gotland. Nu har de istället problem med spotify premium som Carro fixat inför resan och då ringer hon hem till sin gamla morsa och ska få mig att fixa till det. Herregud! Det går inget bra kan jag säga. jag får ringa Robin sen få se om han kan guida mig genom djungeln av musik och knappar. Själv tycker jag att de kan krypa i säng och sova lite nu så de orkar med partylivet ikväll istället för att sitta uppe och lyssna på musik nu! De har ju ändå varit vakna hela natten.

 

  

Arbetsdag i morgon. Visserligen den sista på 4 veckor framåt men den kommer att bli hektisk. Jag misstänker att vägningsköerna kommer att bli långa både för och eftermiddag och sen har jag några inbokade besök och telefontid också. Efter arbetsdagens slut så har jag en massa administrativt att fixa med innan semestern. Barn som ska kallas, om möbleringar i kallelser nu när många besök blev inställda. Ja det blir nog en 12 timmars arbetsdag i morgon känns det som men det går an när veckan bara består av en arbetsdag : )

 

  

På tisdag sen har jag fixat välbehövlig massage. Det ska bli skönt

 

Förresten så har jag sovit som en stock inatt utan varken hostmedicin eller sömnpiller. Nu är nog allting på väg att ordna upp sig igen : )

 

Nej nu ska jag ut på den där sköna och härliga promenaden och sen blir det en kopp kaffe när jag kommer hem.

 

Kram Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards