annehlie

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Annehlie Eriksson - 5 augusti 2010 19:38

  


Som sagt var, nu börjar jag känna mig lite piggare och då är det inte alltid så kul att vara ensam : ( Jag är fruktansvärt sällskapssjuk men då jag fortfarande bara orkar med att vara sällskaplig under några få timmar så blir det inte att ringa hem en vän precis *S*. Men ni mina kära vänner här ute finns ju alltid tillgängliga precis när jag orkar och känner för det! Perfekt!

 

Under dagen idag har också min man och min son Robin varit hem och vänt. De håller ju på att köra hem ved idag och nu har de åkt för en timme sen för att hämta hem det andra lasset som är kvar. Vi åt en pizza, eller rättare sagt jag petade i mig en halv (resten ligger i kylen) och så drack vi en kopp kaffe.

Robin fixade till vår nya bärbara dator och jag är jättenöjd med den.

Det enda dåliga var att den där killen på mediamarkt lurade på oss ett mobilt bredband som skulle vara snabbare men som i själva verket var mycket långsammare än vårt trådlösa bredband så vi får se hur vi löser det. Men det trådlösa bredbandet ska vi ha kvar i alllafall.

 

   Min dotter har åkt till sin pojkvän och lämnat sin stackars mor ensam hemma, snyft! Nej då jag bara skojar. Det är såklart att hon ska träffa sin pojkvän innan hon drar till Gotland med tjejkompisarna.

 

Jag måste säga att jag är väldigt stolt över mina barn. De är väldigt unga bägge två men i princip självförsörjande bägge två också. Min äldsta har i princip haft jobb sen han var 18 år gammal och nu har han sökt en fast tjänst där han jobbat i nu flera år och jag håller alla tummar jag kan för din skull Robin. Visst känns det skönt att ha eget krypin utan några lån och ändå ha råd att åka utomlands varje år om du vill!

 

Carro, du har lyckats med det omöjliga. Att med din envishet, framåtanda och kämparglöd tagit dig igenom bloggmassan och plötsligt bli lite av en "star".

Det är nu jag förstår att en blogg kan bli värd pengar och att det i sin tur kan öppna dörren för andra möjligheter. Du har en massa roliga saker framför dig nu. Mitt råd är att ta vara på alla möjligheter och var inte rädd för att öppna nya dörrar som dyker upp på resans gång. Om du inte öppnar de kommer du aldrig att få veta vad som döljer sig bakom de och om de var värda att öppna.

 

TRO PÅ DIG SJÄLV!

 

  

Se dig själv i spegeln och tro på dig själv. Tala om för dig själv och hela världen att du är värd det här, du har jobbat för det här och det är nu som skörden bär frukt. Om jag hade haft den här chansen som ung hade jag aldrig backat, ALDRIG, kan jag säga. Det är bara att vandra vidare på stigen utan att veta vart den bär dig MEN jag finns ALLTID här som ett stöd när du känner dig liten och rädd, när självsäkerheten tar semester eller när du bara behöver stanna upp och fundera lite.

Fundera inte för länge bara, låt nyfikenheten vara en drivkraft och inte en fiende.

 

Jag älskar mina barn och inget gör mig gladare än när det går bra för mina barn. Det är som att vinna högsta vinsten på lotto!

 

Nu ska jag däremot ägna min tid åt att bli frisk. I morgon ska jag hämta min dotter i Linde och samtidigt åka upp med mitt sjukintyg till jobbet och "smyga" in på mitt arbetsrum och bara titta runt litegrand   

Måste ha koll på läget inför måndagen....

 

Har även varit ut på internet och kikat runt lite på olika behandlingar. Hade egentligen lust att åka på något spa under semestern efter den här pärsen men det går ju inte eftersom maken jobbar i veckorna och helgerna är redan uppbokade med husförsäljning, tripp till Borlänge vänner, bloggträff och sen Cypern resan då. Men jag hittade ett ställe här i Nora som gör ansiktsbehandlingar och tänkte unna mig lite  sånt istället. Sen ska jag nog åka in till örebro och göra en kroppsbehandling med lavastenar och en fotbehandling inför semesterresan. Men jag skriver om det mer sen.

 

kram Vickan

 

 

 

Av Annehlie Eriksson - 5 augusti 2010 14:58

  

Hej allesammens!

 

Känner mig fortfarande fruktansvärt trött och det känns som att jag skulle kunna sova 24 h om dygnet. Men det är väl pc som gör att man känner sig så trött. För övrigt så känns det lite bättre.

Det märkliga är som igår när jag var så trött att jag knappt visste hur jag skulle hålla ögonen öppna så kunde jag ändå inte sova. Låg och vred och vände mig i den där sängen och hostan var inte bekymret då. Det kröp i hela kroppen. En olustig känsla. När klockan var två tog jag en sömntablett och sen somnade jag äntligen. Skönt. Ska kurera mig under helgen nu och sen satsar jag på att gå till jobbet min sista arbetsdag på måndag innan semestern börjar. Måste bringa lite reda på skrivbordet på jobbet som jag blev tvungen att lämna i ett kaos.

 

  

Nu har vi iallafall skaffat oss en bärbar dator men den är inte inkopplad ännu. Min man och min dotter var in till Örebro igår och då blev det en Compaq bärbar dator som iallafall verkar bra.

Idag är min man och min son i stugan och hämtar hem en massa ved som finns där och snart kommer de hem hit med vedlasset och då skulle Robin hjälpa oss med att koppla in datorn, antivirus skydd, mobilt bredband och allt vad det är.

Det finns ett bekymmer och det är att alla våra kort ligger på hårddisken på den gamla datorn!!!  Robin skulle kika på om det gick att ta ut hårddisken och sätta in den i en annan dator och försöka få ut korten på DVD skivor. Jag hoppas!

 

Nej ska lägga mig och vila ett tag igen. Det är helt sjukt hur man kan vara så här trött. Har ju i princip sovit hela förmiddagen. Men jag måste vila nu innan hela suven som kallas familj dundrar in här hemma.

 

Kram Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards