annehlie

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Annehlie Eriksson - 4 augusti 2010 13:10

  

Ja det är tyvärr så att jag fortfarande känner mig SJUK!

Febern är som sagt var borta men hostan är ihärdig och alldeles hopplös att bota verkar det som. Igår var min arbetskamrat hit med pulmicort åt mig som jag nu har tagit två doser av men jag vet inte om jag kan ta något mer av den. Jag blev illamående av inhalationen och kände mig nästan lite yr. Hostan känns lika. Suck.

Nej det blir allt att hålla sig inomhus och kurera sig så gott det går.

 

Skulle ha gått på

  

dicenniumfest i helgen (min kompis fyller 40 år) och jag och min man skulle ha varit klädda enligt 50 talet. Men nu blir det inget med det. Min kompis var hit igår med pulmicorten och jag vet att hon jättegärna vill att jag ska bli frisk så jag kan komma men jag vet redan nu att det inte blir så. Jag kan omöjligt bli så frisk på bara några dagar och även om jag skulle känna mig bra mycket bättre så kommer jag att känna mig dödstrött efter den här pärsen. Så jag sa ifrån mig redan nu så slapp hon gå omkring och hoppas. Nu har jag gjort alla täkbara fel som finns för alla andras skull (gått till jobbet sjuk, åkt till Ljusdal sjuk) så nu tänker jag inte gå på en fest sjuk också. Någon måtta får det ändå vara på välgörenhet.

Det enda jag önskar mig nu är att bli frisk så jag kan få njuta av semestern lite och jag längtar efter att få sätta igång att träna igen.

 

Min dotter och jag tycker bägge två mycket om att dansa och alla vet ju att dans är ett av de bästa träningsredskap som finns så nu har vi hittat det bästa träningsredskapet för att få en slimmad kropp : )

  

Zumba heter dans stilen och det är en blandning av rytmiska latina,samba och merengue toner. Naturligtvis så ska vi blanda dans träningen med gymet och annan konditionsträning.Jag längtar sååå tills jag är fit for fight igen. Tänk att man kan längta så efter ett träningspass : )

Längtar nästan lika mycket efter det där dans passet som efter Cypern semestern!

 

Har förresten varit ute och läst olika trådar om just Protaras Fig tree bay där vi ska bo och om hotellet Lantiana Gardens hotell och både platsen och hotellet verkar ha fått bra betyg.

  

Någon av er som varit på Cypern och bott på det här hotellet? I så fall får ni jättegärna skriva en liten kommentar och om ni har några bra tips på vad man ska göra när man är där.

 

Nu ska jag gå och försöka få något i magen. Känner mig lite hungrig.

 

Kram Vickan

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards