annehlie

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Annehlie Eriksson - 2 augusti 2010 16:22

  


Hej allihop!

 

Jag får ursäkta mig för dålig uppdatering men jag är sjuk fortfarande, jävligt sjuk. Jag har gått och dragit på mig en lunginflammation.

 

Jag trodde ju att jag var på väg att bli frisk men nu börjar jag fundera över om jag kände mig friskare eller om det helt enkelt var så att jag så gärna ville känna mig frisk att jag inbillade mig det. Jag vet inte men hur som helst så följde jag med upp till Ljusdal. Jag kan erkänna att det låg mycket grupptryck bakom mitt beslut också. Jag visste hur mycket min man sett fram emot den här lilla minisemestern och våra vänner hade åkt upp och förberett att vi skulle komma så det kändes inte som något alternativ att stanna hemma. Men men facit i handen så skulle jag naturligtvis ha lyssnat på kroppen och bäddat ner mig i sängen hemma.

 

Fredagen blev en bra dag. Solen sken, jag gick visserligen på iprén men de små vita pillrerna hjälpte mig att må lite bättre. På kvällen sen blev jag dock dödssjuk. Från ena sekunden till  den andra så blev jag verkligen tvärdålig. De små vita pillren hjälpte inte alls längre. Jag frös och hostan var hemsk  och när jag hostade så gjorde det så ont i bröstet att jag var färdig att hoppa i graven direkt nästan. Rösten var helt borta. Det kom bara små pip. Mitt sällskap sa att jag var grå i ansiktet och ville köra ner mig redan på fredag natt men jag låg under dubbla täcken och ville inte röra mig en millimeter den natten.

 

På Lördag eftermiddag åkte vi in och det visade sig som sagt var att jag hade lunginflammation så nu käkar jag pc och lever på hostmedicin och jag blev sjukskriven en vecka till. Vi stannade kvar i stugan till söndagen så jag skulle hinna bli lite piggare på pc men resan hem igår blev ändå en pärs. Jag är superglad att vara hemma i min säng idag.

 

Hur känner jag mig idag då efter två dygn med pc?! Svårt att säga faktiskt för nu litar jag inte på mig själv längre när det gäller bedömningar. Men jag tror att febern är borta men jag känner mig fruktansvärt trött och orkeslös och hostan är lika intensiv som tidigare. Vi får se i morgon hur jag mår men i dagsläget så lutar det nog iallafall åt att jag blir hemma veckan ut.

 

Nu ska jag gå och ta tablett nr 2 för idag och något att äta till.

 

Kram Vickan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards