annehlie

Alla inlägg under juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 20 juli 2010 17:00

  

Ja  då var det som sagt var dax att fixa håret och sminket. Snacka om att man kände sig lyxig med två män vid sin sida samtidigt och bägge två hade de ett enda mål i sikte....att göra mig till en vacker brud samma kväll. Inte undra på att stämningen låg på topp .

Några timmar senare gick vi iväg, jag i min rosaskimrande brudklänning och David i matchande skjorta och vit kostym, till.......

 

 

limousinen. Hi,hi ja det hade ju naturligtvis varit ett extra plus om den sett ut så här, den hade ju matchat kläderna bra men...nej så var det inte....den var svart och det kändes som att kliva ur en limousine iallafall. Det kan jag intyga. Så här såg det ut när vi kom fram......

 

 

 

Det var tre fotografer som stog och väntade på oss när vi kom och kameran blixtrade som om vi vore ett väntat fotomodellpar som klev ur bilen.

 

 

Jag fick hjälp av tjejen från bröllops firman att fixa till det sista och sen var det bara att skrida fram genom hotellets långa gång bland palmer, ner genom baren och terassen där det redan flockats okända mäniskor som ville skåda vårt vackra bröllop.

 

 

Och här och ingen annanstans börjde den vackra sagan äntligen....på grannhotellets terass trapp med hela Koh Lantas turister som vittnen......

 

 

Fortsättning följer om ni är intresserad av fortsättningen av mitt magiska bröllop.

 

Kram på er!!

 

Av Annehlie Eriksson - 19 juli 2010 17:00

  

Det var så otroligt vackert där vi bodde på Koh Lanta. Vi bodde i bungalows och det här var stigen ner till stranden. Allting var bara som en dröm. De första dagarna kunde vi bara koppla av. Bada nere i det ljumma havsvattnet och strosa runt bland de mysiga gatorna på Koh Lanta....köpa oss en kall chang som serverades i isfrostade glas.

  

Det här är ytterligare en bild ifrån slingan ner till havet. Man kunde tydligt höra syrsorna när man gick där på plankorna i den ljumma luften. Det här är mannen som jag gifte mig med .

Under de kommande dagarna så hade vi det ganska hektiskt. Förutom att vi badade, åt gott, drack gott och shoppade så hann vi besöka vår skräddare vid två tillfällen då vi valde tyg till våra brudkläder och en gång fick vi åka dit när kläderna var halvfärdiga för att nåla de osv. för att de skulle vara perfekta. Han var helt otrolig skräddaren. Han sydde upp kläderna på tre dagar!

 

En dag kom frisören och sminkösen hem till oss i bungalowen och hälsade på för att höra angående frisyr och sminkning.

 

Ja jag kände mig som en prinsessa ut i fingerspetsarna.

 

Vi fick också till sist träffa vår kontaktperson som jag endast haft kontakt med via mailen fram tills dess.

 

Vi träffades på vår hotellresturang dagen innan bröllopet.

 

Nu var allting klappat och klart och nästa dag var Dagen D.

 

I morgon kommer våran dag i repris i ord och bilder.

 

Här är ett smakprov:

 

 

Lite dålig skärpa här ute på bloggen men men.......

Kram så länge så ses vi i morgon.

Av Annehlie Eriksson - 18 juli 2010 17:00

Ja så var vi då äntligen framme vid Dagen D. Det jag glömde att berätta tidigare var att innan vi åkte från Sverige till Koh Lanta så kontaktade bröllopsfirman oss en dag och undrade om vi kunde tänka oss att vara med i den svenska tidningen "Bröllopsguiden". I så fall så skulle en fotograf därifrån vara med oss under hela dagen och göra ett bildrepotage samt en intervju med oss. Som tack skulle vi få ta del av hennes foton som hon tog av oss. Naturligtvis tackade vi ja till detta erbjudande.

Det här är fotografen på bröllopsguiden:

  

Hon kom till vår bungalow redan innan frukost och strax därefter kom det tre thailändare in till oss med underbar exotisk frukost och färskpressad jouice och nybryggt kaffe. Mmm.

 

Därefter gick vi runt kring hotellets lummiga natur och massor av kort togs. Därefter var det dax för lunch på hotellets terass.

 

Det var varmt och skönt och spänningen låg i luften. Samma dag som vi skulle gifta oss kom brudklädseln hemskickad till oss med bud, strykna och färdiga att bara kliva i.

 

Lunch blev eftermiddag och det var dax för oss att bege oss till hotellets spa där vi fick underbart skön aroma massage över hela kroppen och därefter fick vi krypa ner i ett varmt jacozi bad och förfira med lite champange.

 

Ni må tro att kärlek spirade nu och känslorna låg på topp!!

 

 

  
Klockan är nu två i thailändsk tid och det är ungefär fyra timmar kvar till bröllopet som ska bli kl. 18.00 Men först ska håret fixas, sminket ska på och kläderna på. Fortsättning följer i morgon. 

 

Kram  Vickan                     

 
 
 

Av Annehlie Eriksson - 17 juli 2010 17:00

  

Det här är Koh Lanta, paradisön för de giftaslystna och för oss som söker stillhet och ro. Bröllops paradiset.

Nu hade vi ju bestämt oss för att vi skulle gifta oss på Koh Lanta och vi hade valt bröllopsfirma som dessutom var svensk men som befann sig på Koh Lanta. Allt bokades via mailen. Datumet var självklart för oss, den 6 December 2006 på min 40 års dag och dessutom är min tursiffra 6. Kläder valdes ut. Mängder av bröllopstidningar med olika kläder och frisyrer luslästes och när jag väl hittat min klänning och Davids kostym så mailade jag bilden till firman som vidarebefodrade den till skräddaren där nere och som i sin tur gav oss ett ca pris för att sy upp kläderna åt oss. Frisör bokades också där nere samt sminkös. Fotograf bokades också som var med på plats. (Allt detta kommer jag att berätta mer detaljerat om längre fram när bröllopsbilderna läggs ut).

Sen skulle allting runtomkring bestämmas. Resten av dagen så att säga. Ville vi ha en exotisk frukost på rummet? Ja självklart. Ville vi ha lunch bokad (ja). Dessutom bokade vi helkroppsmassage (aroma) samt bubbbelbad med champange på spa på dagen samt middag med god mat och gott vin efter att vi blivit man och hustru.

Ja som ni hör så innehöll dagen D en hel del arrangemang så det hade ju inte varit konstigt om nånting gick fel på vägen men allting blev verkligen perfekt.

Så 6 dagar innan bröllopet satte vi oss på planet på väg till vårt livs äventyr. Vi åkte med Thai Air  som jag verkligen rekomenderar att åka med. Det flygbolaget kan man kalla service inriktat. Vi mellanlandade i Bangkok där vi bytte flyg och for vidare till Phuket och där stog det en bil och väntade på oss och körde oss med bil och båt ut till Koh Lanta och fem dagar innan den magiska dagen checkade vi in på vårt hotell HÄR:   

 

Fortsättning följer i morgon.

 

Kram Vickan


Av Annehlie Eriksson - 16 juli 2010 17:00

         Mitt fantastiska bröllop 6/12 2006


Ja här tänkte jag börja min underbara historia om en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Den dagen som jag och min älskling gifte oss i sanden på stranden i Thailand. Det var nämligen så här det började en vårdag år 2006. Vi hade under en längre tid diskuterat giftemål. Frågan var inte om vi skulle gifta oss utan hur och när.

Det var då som jag hittade den här sidan www.travelinsight.net och en drömbild började att spira. Till saken hörde också att Thailand länge varit min drömresa så att slå två flugor i en smäll lät mycket lockande.

Jag jobbade därefter frenetiskt med att överföra min galna idé och sprudlande entusiasm till min blivande man. Han var inte alls främmande för idén och han ville hellre ha ett bröllop på stranden än ett kyrkbröllop sa han. Men...ett sånt här bröllop kostar naturligtvis lite och  det var ju ett litet dilemma förstås. En del utav pengarna visste jag att jag skulle kunna åka till Norge och jobba ihop. Jag åker lite då och då dit, men framför allt på somrarna och extraknäcker lite som syrra.

Men även jag insåg att pengarna inte riktigt skulle räcka.

Som om en önskebrunn helt plötsligt öppnade sig för oss så vann min man helt plötsligt en större summa pengar på "de där förbaskade travhästarna" som jag svär över så varenda Lördag. (De styr nämligen våra Lördagar helt). Därmed var bröllopet ingen ouppnåelig dröm längre utan vi insåg bägge två att det här faktiskt kunde bli verklighet.

Och nu började arbetet med att få vårt bröllop HELT PERFEKT. Jag kan fortfarande än idag inte fatta att ett bröllop kan bli så fulländat enbart genom mailkontakt med en person från bröllopsfirman tusentals mil bort.

I morgon ska jag berätta mer om hur hela resan fick en början. Slutet har ännu inte kommit för minnena lever kvar och vi firar vår bröllopsdag ordentligt varje år.

Titta in på bloggen i morgon så kommer fortsättningen då.......

 

Kram på er alla bloggare.

Av Annehlie Eriksson - 15 juli 2010 21:55

  

Nu....snart....alla mina kära bloggkompisar darar jag till Norge. I morgon bitti går tåget till första anhalten och därefter vidare till Oslo.

Jag har inte möjlighet att blogga i Norge så jag kommer inte att ha möjlighet att gå in på era bloggar men jag har förberett mig och kör en repris på mitt underbara bröllop i Thailand. Alla mina gamla bloggvänner får stå ut med en härlig repris och alla mina nya goa vänner här ute får gotta er i mitt underbara brölop på en strand i ingenstans.

 

När jag kommer hem så hoppas jag kunna bjuda er på en underbar liten avslutning på bröllopstemat och jag hoppas naturligtvis också att jag ska ha lockat några bloggare att utmana ödet och göra samma sak som vi gjorde. Vi  ångrar oss inte!

 

Jag kommer att sakna er och bloggen jättemycket men å andra sidan så kommer jag bara att äta, sova och jobba de närmaste 10 dagarna. Mycket mer kommer jag inte att hinna med. Men naturligtvis så åker kameran med : ) kanske det blir nån sightseeing, vem vet.

 

Känner dock på mig att det blir mycket pocketläsande i bingen. Vädret ska ju inte bli det bästa i Norge nu har jag hört. Men det känns nästan bra när man ska försöka sova om dagarna. Ska nämligen jobba 9 nätter på rad så sova bör man, annars dör man : )

 

Ha det så gott nu allihop.

 

PS: Ha det så kul på skara sommarland nu Carro. Bada och sola lite för mig också och njut...njut...njut och ha det bara lugnt och skönt.

Hälsa brorsan också, att jag älskar er båda två. Kram.

 

Puss och kram

 

Vickan

Av Annehlie Eriksson - 14 juli 2010 18:52

  


Pust och stön! En sån här hade jag behövt haft på mitt rum på jobbet idag. Tur att jag var ute på hembesök hela eftermiddagen för jag hade aldrig stått ut i mitt rum en halv dag till kan jag säga. Svetten bara lackade efter en halv dag och då började ändå morgonen lite svalkigt.

Nej i morgon ska jag låna sekreterarnas ena fläkt för då ska jag ha vägmottagning hela förmiddagen och läkarmottagning hela eftermiddagen. Minst ett 20 tal barn kommer att passera in och ut på mitt rum och då blir det varmt kan jag lova. Jag fattar inte att det kan vara så hima varmt efter en sån urladdning som kom igår med åska och regn. Tydligen gick det en tromb genom Lindesberg också. Det låg grankvistar överallt när jag åkte hem igår och när man tittade ut i skogen så var stora träd med rötter uppdragna och omkullvälta. Snacka om starka krafter!

 

Nu börjar det närma sig utresa till Norge också. Håller för fullt på att tvätta och packa nu i kväll. Har massor att göra så det blir inte mycket bloggaande den här veckan. Usch har ingen lust att åka alls : (. Jag vill vara hemma och sola och bada. Idag gick min arbetskamrat på semester och hon åker till Mallis i morgon. Visserligen är det tillräckligt varmt här hemma men tänk att få ligga vid havet och slappa och mysa! Jag vill också!!!!!

 

Som sagt var, jag får ta en dag i taget och när jag kommer hem har jag fyra arbetsdagar framför mig och sen åker vi med ett par vänner till Ljusdal. Hoppas det blir sol då så vi kan leta upp nån öde strandkant och bara vara för det är nog precis det jag behöver då : ) Jag ser iallafall jättemycket fram emot det.

 

Nej nu måste jag lägga på ett kol här och se till att få något gjort. Maken har jag skickat till affären att handla tacos.

 

Vi höres!!!

 

Kram Vickan.

Av Annehlie Eriksson - 13 juli 2010 22:44

  


Idag kom det. Den efterlängtade och fruktade regnskuren och åskovädret. Det var faktiskt riktigt skönt men nu är det fasiken lika hett igen känns det som. Puh! Iallafall inomhus. Ute känns det lite friskare nu.

På förmiddagen idag höll jag på att flyta bort. Hade fyraårs kontroller idag då och det var inte bra jag som höll på att flyta bort ska jag säga. Det blev en hektisk förmiddag och jag hann knappt med lunch. Slängde i mig maten ochåkte sen ut på hembesök. Vi har en babybom vända igen nu och nu rullar det in nyfödda små killar och tjejer vill jag lova.

 

När jag gick ner mot leasingbilen så slog den tryckande hettan emot mig som en tjock vägg och man förstog att snart skulle åskvädret  komma.

hann i princip precis hem till första paret och då hembesöket tar ca 1 timme och 20 minuter så blev det ganska lagomt att ovädret hann dra över. Men under tiden så piskade regnet mot rutan och ett tag så haglade det till och med och det blixrade och small på en gång. Hu då ja! Fick sitta kvar en stund extra hos familjen men sen slutade det att regna och solen tittade fram igen.

 

Hann precis till nästa familj då det åter igen blev nattsvart och nästa oväder rullade in. Den här gången höll sig regnet ihållande kvar. Först stog jag kvar i porten och väntade men insåg att jag nog skulle få vänta halva kvällen där om jag skulle vänta tills det slutade regna. Så jag sprang från port till port och sen blev det en spurt till bilen.

 

Kvällen slutade med övertid och efter jobbet svängde jag förbi hemma hos en nybliven mamma som fått mjölkstockning så kvällen blev lång. Jag var hemma halvåtta och då slängde jag i mig, lite mat och sen somnade jag bums under fläkten på soffan och nu sitter jag som sagt var här.

 

I morgon är det dax att fixa allt inför Norge resan, åker ju på fredag morgon. Kan inte säga att jag har sån jättestor lust att åka. Hade hellre haft semester vilket kanske inte är så konstigt men jag vill ju ha pengarna så : )

Men nog känns det lite slitigt att ha 4 veckor kvar till äkta semester. Det måste jag ju erkännna. Men oj vad jag ska slappa när den väl kommer!!

 

Nej nu ska jag krypa tills kojs så jag orkar upp till en ny dag i morgon igen

 

Kram vickan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards