annehlie

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Bröllops planeringen

Av Annehlie Eriksson - 17 juli 2010 17:00

  

Det här är Koh Lanta, paradisön för de giftaslystna och för oss som söker stillhet och ro. Bröllops paradiset.

Nu hade vi ju bestämt oss för att vi skulle gifta oss på Koh Lanta och vi hade valt bröllopsfirma som dessutom var svensk men som befann sig på Koh Lanta. Allt bokades via mailen. Datumet var självklart för oss, den 6 December 2006 på min 40 års dag och dessutom är min tursiffra 6. Kläder valdes ut. Mängder av bröllopstidningar med olika kläder och frisyrer luslästes och när jag väl hittat min klänning och Davids kostym så mailade jag bilden till firman som vidarebefodrade den till skräddaren där nere och som i sin tur gav oss ett ca pris för att sy upp kläderna åt oss. Frisör bokades också där nere samt sminkös. Fotograf bokades också som var med på plats. (Allt detta kommer jag att berätta mer detaljerat om längre fram när bröllopsbilderna läggs ut).

Sen skulle allting runtomkring bestämmas. Resten av dagen så att säga. Ville vi ha en exotisk frukost på rummet? Ja självklart. Ville vi ha lunch bokad (ja). Dessutom bokade vi helkroppsmassage (aroma) samt bubbbelbad med champange på spa på dagen samt middag med god mat och gott vin efter att vi blivit man och hustru.

Ja som ni hör så innehöll dagen D en hel del arrangemang så det hade ju inte varit konstigt om nånting gick fel på vägen men allting blev verkligen perfekt.

Så 6 dagar innan bröllopet satte vi oss på planet på väg till vårt livs äventyr. Vi åkte med Thai Air  som jag verkligen rekomenderar att åka med. Det flygbolaget kan man kalla service inriktat. Vi mellanlandade i Bangkok där vi bytte flyg och for vidare till Phuket och där stog det en bil och väntade på oss och körde oss med bil och båt ut till Koh Lanta och fem dagar innan den magiska dagen checkade vi in på vårt hotell HÄR:   

 

Fortsättning följer i morgon.

 

Kram Vickan


 
 
Siita

Siita

17 juli 2010 18:37

Härligt, väntar på nästa

http://Siita.blogg.se

 
Anniepie

Anniepie

17 juli 2010 19:53

Ser jättefint ut och låter helt underbart! :D ha en bra käll nu! :) Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards