annehlie

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 11 juli 2010 15:58

  

Herre gud vad hett det är ute idag. Igår var det hett men idag vete sjutton om det inte är snäppet varmare. Det går ju knappt att andas ju. Har tyvärr inte kunnat blogga så mycket i helgen eftersom vi haft besök och då vill man ju inte bosätta sig ute på bloggen. Slängde in ett kort blogginlägg igår som ni såg, en liten försmak av Noradagarnas start på ett par grymt roliga kvällar måste jag säga.  

Det var ju våra söta vänner Björn och Åsa som var här. Som jag sa tidigare så startade vi fredag kvällen med att grilla och ta oss ett par rackare ute på vår altan. Åsa och jag tyckte det var  så mysigt att bara sitta där medans karlarna hade bråttom ner på stan. De hoppade in i en taxi och drog iväg. Åsa och jag tyckte bara det var skönt. Äntligen fick vi sitta i lugn och ro, mysa med ett varsitt glas rosé vin och bara njuta av tystnaden. Till slut var vi dock tvungna att dra ner på stan och vi skulle hinna med att se nåt. Vi tog en promenad. Under vägen hann våra karlar säkert ringa oss 100 gånger. "När kommer ni?". Tänk att de inte klarar sig utan oss ens ett litet tag! *S*.

 

När vi kom ner till öltältet på stan så spelade Björn Rosenström för fullt. Nej vi stog inte längst fram och hoppade. Vi satt oss i öltältet med en kall öl.

   Min dotter som ju är 18 nu fick också beträda gränsen in till öltältet i år och det var hon inte sen att utnyttja. Här är hon med sin bästa vän Therese.

  

Man pussas mycket nu för tiden när man tycker om varandra har jag märkt : )

Det börjar komma in lite franskt beteende i det skandinaviska ungdomsbeteendet. Ha ha.

 

Det var tyvärr inte så mycket folk ute på fredag kvällen och öltältet var inte ens halvfullt tror jag, eller så var det vi som inte var kvar tillräckligt länge. Inte vet jag men vi var i vilket fall inte kvar speciellt länge på stan. Vi tog det långa benet före hem där vi plockade fram de riktigt goda drinkingredienserna och sen vår kära kortlek. Det blev ett enda långt spel. Björn fick fyrtal och satte ner David på noll när han precis var på väg att gå ut och efter det fick David också fyrtal, streetflussar och det ena med det andra. I slutänden hade vi dock förlorat denna kväll.

 

Kvällen slutade lite trist med att vi blev oense jag och min man. Han hade sin dotter här med en vän och vi har väl lite olika uppfattning om uppfostran och tonårsdöttrar. Eller egentligen inte för när vi pratar om det så tycker han precis detsamma men han är så oerhört tacksam när hon väl kommer hit att han inte klarar av att sätta gränser.

Jag tycker inte att en 16 åring ska vara ute och springa till halvfyra om nätterna med minikorta klänningar på sig. Då tycker jag att man som förälder ska kunna sätta ner foten och säga ifrån.

Det där är oerhört svårt när man är bonusmamm. Hur gör man? Tycker man en sak inombords och uppfostrar sina egna barn därefter och låtsas utåt som att allt är i sin ordning eftersom det inte är min dotter eller sätter man själv ner foten och visar vilka regler jag står för som bonusmamma i huset???

Jag vet inte men jag satte ner foten i vilket fall. Min man backade tyvärr inte upp mig,  jag vet att han egentliten ville det men då är han rädd att hon inte ska vilja komma igen. Med andra ord fick hon vatten på kvarn när hon triumferande sa att jag inte är hennes mamma.

Så nu har jag bestämt mig. Det var sista gången jag satt ner foten till någon annas dotter än min egen. Nu får han uppfostra henne själv i fortsättningen men jag hoppas innerligt att han fortsätter att vara den pappa han är för min dotter. För där sätter han regler och gränser och är till stor hjälp iallafall, trots att hon fyllt 18 år.

  

För övrigt så var jag så här glad hela kvällen! A perfect friday night!

 

Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards