annehlie

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 9 juli 2010 19:00

   

SKÅL PÅ ER ALLIHOP!

 

Nu bär det av ut på Nora dagarna. Shit vad kul det ska bli. naturligtvis så följer kameran med ut på alla mina äventyr så även om jag inte hinner med att blogga så mycket som jag brukar göra under helgen så lovar jag att berätta om alla dråpslag senare.

 

Här kommer ett passande recept på en  god sockerkaka till nattens bravader.

Varsogoda!

 

LÄTTLAGAD FRUKTKAKA!

 

1dl socker

4 ägg

2dl torkad frukt

1 tsk salt

1dl farinskr

4 msk citronsaft

nötter

2 Liter Whiskey

 

Ta fram en mellanstor skål

Kolla whiskeyn genom att smaka

Häll whiskey i ett decilitermått och drick

Upprepa

Sätt på elvispen

Smaka återigen på whiskeyn så att den fortfarande håller kvalitén

Blanda 1 dl smöri en stor skål, lägg i en msk sockor och vispa igen

Kolla om whiskeyn fortfarande är god,drick ännu en dl

 

Schtäng av elvischpen

Knäck två hönor och schläng i schkålen med all torkad fjukt...

Schätt på elvispen igen

Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel

Smaka sen om whiskeyn fortfarande är god

schen ska du schila 2 dl schaft eller nåt sånt. Det är inte schå noga.

 

kolla whiskeyn

Schila citronsaften, lägg till en mat...sched och schå socke, eller nåt, va fan!

Schmörj ugnen

Vrid kakformen på 220 grader

Glöm inte att schtänga av elvischpen

Schläng ut schkålen genom fönschtet och schå kolla whiskeyn igen

 

Gå och lägg dig..vem fan schänner för att äta en jävla fjuktkaka iallafall...

 

 

(Fick den av en arbetskamrat på mailen. Först så tänkte jag att nej den här kakan ska jag inte göra för jag gillar inte whiskey; Men sen när jag började läsa så blev jag full i skratt. ha ha)

 

Hoppas ni alla får en lika kul helg som jag ska ha nu.

kanske ses vi nere på stan ; )

 

Kram Vickan

 

 

Av Annehlie Eriksson - 9 juli 2010 15:30

  

Snart bär det av mot Norge också. Varje sommar åker jag dit och jobbar och har gjort så nu under några år, sju år tror jag närmare bestämt att det är. Visserligen jobbar man intensivt när man är där men det är sjukt vad mycket pengar man faktiskt tjänar på att åka bara några få mil bort, jobba en eller ett par veckor och sen ha en hel reskassa fixad och klar.

 

Men jag kommer aldrig att glömma första året jag åkte. Jag åkte tåg och så mycket packning jag hade med mig set året, kläder, mat m.m Ja det var ett under att jag tog mig fram med all packning. När jag kom fram till hyrbolaget jag skulle jobba för så dröp jag av svett. Sen skulle jag därefter köra bil genom hela Oslo för att ta mig dit jag skulle bo. Jag skrev faktiskt en liten dagbok om just den händelsen som jag har kvar. Någon gång ska jag lägga ut den här på bloggen så ni får följa mitt första äventyr till grannlandet : ) för ett äventyr det var det minsann.

 

Det kanske för övrigt blir ett bra tidsfördriv för er att läsa här på bloggen när jag är i Norge och inte har möjlighet att blogga då. tänkte närmligen skriva lite tidsinställda inlägg dagligen under den veckan som jag är borta så ni inte saknar mig alltför mycket *S*.

 

Jag vet att en del av er redan har sett mitt underbart härliga bröllop också (fotot på headern kommer från mitt bröllop) men för er som inte följt mitt sagobröllop tidigare så tänkte jag köra en repris på den här bloggen. Skulle ni vilja det?

 

Fick idag också höra av min vän Åsa (som kommer hit och partar med mig i morgon) att hon också nu fått jobb i Norge i sommar men jag vet inte vart i Norge och vilken period. Jag får väl höra i morgon. Det vore ju skoj om vi kunde åka samtidigt så kunde vi ju umgås lite om dagarna. Jag ska för övrigt jobba natt hela vistelsen i Norge. Jag är i grund och botten en nattmänniska så mig passar det bra att jobba natt.

 

Ha det!!! Som man säger i Norge.

 

Vickan

Av Annehlie Eriksson - 9 juli 2010 11:00

   Igår när jag jobbade så kom det en liten bäbis till mig som hade ett litet navelgranulom kvar i naveln. Det händer ibland så det är inget konstigt. Det behandlar vi med en lapispenna som man lite försiktigt målar med på granulomet så att det efter några dagar ramlar bort. Kruxet är att inte få något på fingrarna för det går nämligen in i huden och sen sitter det stenhårt fast där.

Jag tyckte att jag var så försiktig men tydligen inte för när vi någon timme senare satt ute på fikarasten så sa min arbetskamrat "vad har du gjort på tummen?" När jag tittade på tummen så fick jag till min förfäran se att den var alldeles bajsbrun och inte bara tummen, flera fingrar också! Jag gnuggade med aceton, med medicinsk bensin men nej, det satt som berg. Jag fick hitta en prvisorisk lösning. Plåster på så gott som samtliga fingrar för att dölja färgen något.

Sist jag gjorde samma tabbe satt färgen kvar i flera veckor. Jag såg framför mig att få gå på Noradagarna med bajsbruna fingrar : (

men när jag kom hem så tog jag svinto och verkligen skrubbade med och gissa om jag blev lycklig när färgen försvann direkt : )

Nästa gång glömmer jag inte de här

  

Vickan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards