annehlie

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 3 juli 2010 17:44


"När katten är borta dansar råttorna på bordet" heter det ju och det är ett nog så sant uttryck för när min dotter åker bort är det fritt fram till hennes garderob : )

Min nya affär som min man kallar det. Det han inte vet är att det blir dyrt i längden för nästan allt som hon får vill ju jag också ha : (

 

  

Vy ifrån Noras bästa resturang, Grekiska. Där satt vi idag jag och min man och åt god mat och drack en kall och god öl. Jag provade någonting nytt idag, brukar alltid köra kycklingspett annars men idag tog jag vitlökskryddad köttfärs med tomatbröd och saffransris och sallad. Mmmm vad gott det var.

 

Min nya affär heter "Carolines garderob". Där hittar jag nämligen alla mina fynd. Min dotter har så många fina kläder nu så det är nästan svårt att välja vad man ska låna ibland. Det värsta är att när jag lånar något som jag fastnar för så vill jag ju naturligtvis ha en egen också. Som idag, jag fick ju kasta mig på telefonen och be henne att skicka efter en likadan åt mig för en sån vill jag ju absolut ha med mig till Cypern i augusti och då blir hon ju inte så glad om jag tar med mig hennes : )

  

Visst är den snygg!

  

Med min nya väska till från wear it blev den ännu finare.

  

Lade ni märke till dragkedjan på ena sidan av topen. Jätteläckert!

  

Med en liten stjärna på själva hänget. Nej alltså jag blev verkligen kär i toppen direkt. Kommer från Nelly.

  

Jag tog en bild ut mot gågatan när vi satt på grekiska och åt också.

  

 

Väl hemma igen åkte strandklänninge på och håret upp i en svans. Nu ska jag sätta mig ute på altan med en kall och god drink tror jag.

 

Kram på er

Vickan.

Av Annehlie Eriksson - 3 juli 2010 13:12


Hade bestämt mig för att ta sovmorgon i morse och vakna utan någon väckarklocka som väckte mig. Vaknade tjugo i tio av att jag srömde en hemsk dröm. Hade gråtit i sömnen och näsan var alldeles täppt. Jag får verkligen panik när jag inte får luft genom näsan så jag studsade upp ur sängen och kippade efter andan. Nu är allt dock i sin ordning igen.

 

Stack ut näsan utanför dörren. Varmt men ingen strålande sol. Bestämde mig för en snabb kopp kaffe, på med shorts och linne, i med mp3 spelaren i öronen och sen en snabb powewalk på 45 minuter. Var väldigt svett när jag kom tillbaks kan jag meddela : )

 

Min karl hade inte vaknat än så han körde jag upp när jag kom hem igen, men han veknade lite när han fick känna lukten av nybryggt kaffe och tallriken med färska hallon. Ett par ägg blev det också.

 

Jag är verkligen i gång nu när det gäller motionen alltså, det känns så jäkla bra. Har träningsvärk i armarna efter gympasset igår men benen känner jag ingenting i vilket ju måste bero på att de är ganska vältränade ändå gissar jag för jag gjorde flera benövningar igår.

 

Ska strax byta om nu och gå ner på stan och göra min man sällskap där nere. Han har gått ner och tittat på de fyrbenta djuren som springer på travbanan idag. Jag ska gå ner och sätta mig i solen och njuta av en god kall öl tror jag.

 

När jag kommer hem igen så tänkte jag bjuda er på fortsättningen på min Gotlands weekend.

 

Kram Vickan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards