annehlie

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 1 juli 2010 22:52

  

Måste skriva ett sista inlägg innan jag går och lägger mig och det handlar om min dotter. Allt har gått så fort så jag tror ingen i familjen riktigt hänger med längre. Över en natt (känns det som) har hon vuxit från en helt vanlig 18 åring som visserligen tycker om att blogga och som visserligen älskar kläder och shopping(vilket hon absolut fått efter sin mor)   . Dessutom har vi i princip samma klädsmak så gissa om man blir avundsjuk när kassar med skitsnygga kläder dimper ner här hemma så gott som dagligen. "blink" jag skojar, självklart är jag jättestolt och jätteglad över att det går bra för dig Caroline och dessutom kan jag ju alltid smyga in i din garderob och låna ibland emellanåt. Det fanns en tid när du lånade kläder ur min garderob, det var inte så längesen. Payback stumpan   . Ha ha.

 

Hur som helst. Jag trodde att det osannolika redan hänt, det vill säga att min dotters blogg har blivit Örebros största modeblogg. En massa företag mailar och vill arbeta ihop med min dotter. En del har hon tackat nej till. Hon har verkligen valt företagen med omsorg. 

 

Idag mailade   

och i morgon ska hon på intervju med de angående att hon är Örebros största modeblogg.

 

Men i mina ögon är hon så klart fortfarande bara min underbara dotter Caroline och faktiskt en av mina bästa vänner också. Så Grattis till framgången gumman. Det är du värd.

 

Kram mamma.

 

Av Annehlie Eriksson - 1 juli 2010 21:51

  

Jaha då var ytterligare en kväll  under semesterveckan snart till ända. Har som sagt var inte gjort något speciellt alls idag egentligen förutom att jag nu tvättat upp hela tvättstugan som var så gott som full med tvätt när jag  började. På kvällskvisten fick vi lite tråkigt och då tog vi en promenad ner genom Nora stad för att få i oss en bit mat.

  

Det blev en ost och skinksallad.

  

...för min dotter med.

   På den här resturangen/pizzerian. De har sjukt god sallad där!

  

Sen gick vi vidare till grekiska resturangen Rhodos. De har också sjukt god mat där men idag var vi som sagt var sugna på en sallad. Men de har en grymt härlig terass också och där satt vi i solen med ett varsitt glas cider.

  

...jag och min dotter.

 

Nu blir det natti natt dags för i morgon bitti ska jag upp tidigt och skjutsa min dotter till tandläkaren, sen ska jag till gymet .(Tro det eller ej. Det var typ 2 månader sen sist!) och sen ska jag upp till jobbet en sväng och reka läget inför kommande arbetsveckan. Sen blir det

  

SOLA SOLA SOLA

För i morgon ska det bli strålande sol har jag hört.

Ha det så gott så hörs vi snart igen.

 

Vickan

  

Av Annehlie Eriksson - 1 juli 2010 13:08

     


Hej!

 

Nu har jag äntligen tid att sitta en stund vid datorn igen. Började dagen vid nio i morse då jag och min dotter steg upp, tog oss en kopp snabbkaffe och sen var det bara i med mp3 spelaren i öronen och ut i motionsspåret. 1 mil powerwalkade vi och nu känner jag mig riktigt nöjd med mig själv. Nu håller jag på med att tvätta upp tvätten i tvättstugan. Tänkte mig att all tvätt skulle vara borta till kvällen.

Hade tänkt att sola idag men det är för mycket moln. Får satsa på det till morgondagen istället.

 

Igår var vi ute i stugan med en mäklare och nu äntligen ska det bli av. Vi ska sälja huset.

  

 

 Jag tycker lite synd om min mamma som verkligen har ångest över att vi ska sälja men varken hon eller hennes sambo orkar med det längre och jag och min man är inga sommarstuge fantaster och det går ju inte att ha ett stort hus med en jätte trädgård kvar bara för att vara snäll. Jag tror det blir bra när allt är över.

 

Tänkte berätta lite mer om vår midsommarweekend. Det var ju inte bara party : )

På midsommardagen när jag vaknade upp mådde jag till en början inte så värst bra ska jag erkänna men lite senare på dgen sen så åkte vi in till en liten by i närheten som hette Roma. Där hade de ett mysigt litet matställe där vi åt en liten bit. Jag tog en ost och skink sallad medan de andra tryckte i sig en pizza.

Sen tog vi en liten sightseeingtur.

Det här är Roma Kyrka förresten. Det fanns mycket fina kyrkor på Gotland.

De vita stenhusen som fanns överallt på Gotland var för övrigt otroligt söta och vackra.

  

Vi gjorde en tur på östra kusten. Det var otroligt vackert där. Här stannade vi till på vägen vid en söt liten väderkvarn.

  

Vanessas mamma Maj fick posera vid väderkvarnen denna soliga eftermiddag.

  

Det var så vackert att stå vid havet och titta ut över öarna ute till havs. Det ser ut som att ön ligger jättenära land men den är långt ut i havet. Vanessa berättade att flera provat att simma ut dit men misslyckats. Hur det gick för de stackrarna förtäljde inte historien men de gör nog inte om det iallafall.

Vanessa och hennes klasskompisar hade också åkt ut till ön och gått runt hela ön en gång vilket tydligen tog en hiskeligt lång tid sa hon.

 

Dagen efter åkte vi in till Visby. Vilken otroligt gullig stad men kullerstenar och mysiga små gränder och shoppingstråk. Jag blev kär direkt i Visby. Vi kommer verkligen att återvända till Gotland igen. Det kan jag lova. Det här var en vy uppifrån ett tak vid sidan om shoppingstråket.

  

Vi hittade ett fint matställe också med mycket god mat att välja på. Dock var jag sugen på pizza den här dagen men de andra tog andra goda maträtter. Solen sken och det var riktigt härligt. Där ute i gränden skymtar shopping gatan.

  

Nere vid hamnen hittade vi det här populära glass stället. De hade 140 olika glass smaker att välja mellan. Snacka om att det var svårt att välja när man egentligen var mätt efter maten och bara skulle ha två smaker  

  

Till sist valde jag iallafall melon och apelsin/citron. Mmmm vad gott det var.

Efter att ha gått runt i Visby under några timmar så åkte vi vidare uppåt norra Gotland och styrde kosan mot Fårö.

Mer om det får ni se i nästa inlägg. Nu pep tvättmaskinen att den var klar så nu ska jag gå och göra lite nytta igen.

 

Kram och ha det så bra.

 

Vickan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards